۳ سال پیش

لباس عروس مناسب انواع فرم بدن (راهنمای انتخاب لباس عروس)

لباس عروس مناسب انواع فرم بدن (راهنمای انتخاب لباس عروس)

لباس عروس مناسب افراد چاق، لاغر یا اندامی چیست؟ فرم بدن چه تاثیری در انتخاب لباستان دارد؟ کدام مدل لباس عروس برای افراد کوتاه یا بلند قد مناسب تر است؟ مدل های جدید لباس عروس چیست؟ انواع یقه لباس های عروس چیست؟

در این مقاله از سایت شادیما می خواهیم در مورد معیارهای انتخاب درست لباس عروس براساس فرم اندام شما و مدل های مختلف لباس عروس صحبت کنیم.

فرم بدن شما چیست؟

راهنمای اندام لباس عروس

اولین قدم در انتخاب یک لباس عروس زیبا مشخص کردن فرم بدنتان است و بهترین راه برای فهمیدن فرم بدن ایستادن جلوی آینه است، ولی اگر می خواهید کمی دقیق تر اندازه گیری کنید از متر خیاطی یا حتی یک تکه نخ استفاده کنید.

برای این کار از کسی بخواهید تا اندازه شانه ها، سینه، کمر و باسن شما را اندازه گیری کرده و روی کاغذ بنویسد. سپس تصویر بالا را نگاه کنید و ببینید که فرم بدن شما چیست؟ هنگام پرو لباس عروس باید به فرم بدنی خود توجه کنید.

فرم بدن کمر باریک یا ساعت شنی

نتیجه ورزش و اهمیت به دادن سلامتی و تغذیه مناسب اینجاست که خود را به ما نشان می دهد. فرم کمر باریک برای افرادی می باشد که اندازه کمر آن ها نسبت به باسن و سینه کوچک تر (کمتر از سه چهارم) می باشد.

برای این عروس خانوم ها همه انواع لباس ها مناسب بوده و می توانند بطور کامل براساس سلیقه خود انتخاب کنند و محدودیتی ندارند. لباس هایی که فرم کمر شما را به خوبی نمایش می دهد (مانند مدل ماهی) یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

فرم بدن راسته (مستطیل)

عروس خانوم های لاغر یا ورزشکاری که دارای آمادگی جسمانی مناسبی بوده و تقریبا تمامی بدن آن ها (شانه، سینه، کمر و باسن) عرضی نزدیک هم دارد در این گروه قرار میگیرند. همانطور که در تصویر بالا دیدیم این افراد به جز مدل ماهی (Mermaid) که برای افراد کمر باریک مناسب تر است، مابقی مدل ها را می توانند انتخاب کنند.

فرم بدن مثلث برعکس

این عروس خانوم ها که شانه و سینه بزرگ تری نسبت به باسن خود دارند به جز لباس عروس مدل راسته Sheath مابقی مدل ها را می توانند استفاده کنند. این عروس خانم ها می توانند از مدل هایی که از کمر به پایین دامن پهن تر دارند را انتخاب کنند.

فرم بدن گلابی (مثلثی)

در این افراد اندازه باسن نسبت به سینه و عرض شانه بزرگ تر است. این فرم بدن نسبت به دیگر فرم ها در خانم ها بیشتر بوده و لباس های ساده A Line و پرنسسی مدلی مناسب برای آن ها می باشد.

در واقع این افراد باید لباس هایی را انتخاب کنند که قسمت های بالا تنه را برجسته تر کرده و پایین تنه دارای دامنی پهن باشد. لباس های بلند کار شده به دلیل جلب توجه به بالا تنه برای شما مناسب ترند.

برای افراد با بدن گلابی که شانه های پهن دارند استفاده از لباس های آستین دار توصیه نمی شود چون شانه های شما را پهن تر می کند. لباس های یقه هفت باز برای پوشاندن شانه های پهن مناسب تر است.

فرم بدن سیب (دایره ای)

عروس خانم های چاق که اندازه سینه و باسن آن ها بزرگ می باشد در این گروه قرار دارند و برای آن ها نیز لباس های پرنسسی و A Line از بهترین انتخاب ها می باشد. استفاده از لباس هایی که بالاتنه بسته تری داشته و آستین دار هستند باعث لاغرتر دیده شدن می شود.

لباسی که اندازه و فیت بدن شماست (هم از نظر قد و هم از نظر تنگی و اندام) بهترین لباس برای شماست. به اندازه و تناسب لباس با خودتان توجه کنید و نه به عکس های آلبوم یا مدل ها، چون این لباس باید تن شما جذاب باشد و بس.

برای فرم بدنی سیب لباس های دکلته مناسب نیست

منبع مجله عروسی شادیما